fredag, mars 31, 2006

vår i luften

Mm, nu tror jag att våren är på ingång, äntligen!!!
Idag har jag ätit lunch med Karina, Ingrid och Anton, min favoritkille. Han har precis börjat gå lite och han busade mest hela tiden idag, han är verkligen ett riktigt litet charmtroll! Vi hämtade chinese food och käkade hemma hos Karina, mycket trevligt. Det är verkligen guld värt med goda vänner, stora som små. Det är oxå häftigt att lära känna sina kompisars små barn, att upptäcka just deras personligheter.

Imorgon är det dags för årets premiärtur till mammas kolonistuga. Ett riktigt vårtecken, så nu håller jag tummarna för att solen ska skina imorgon. Enligt nyheterna skulle vädret vara bättre imorgon än idag. Längtar hursomhelst efter att se stugan igen, det är flera månader sedan jag var där sist, vintern har legat som ett tjockt täcke över oss alldeles för länge. Nu är det på tiden att släppa in våren i livet igen och det ska bli härligt!
Jag har t.o.m. köpt fröer att så, och ska fixa ett litet minigrönsaks/örtland där i sommar. Eller har jag sagt för mycket nu, det slutar väl med att morsan får sköta om alltihop till slut... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej

Som svar på frågan i min blogg:
Jag förberedde ganska väl. Jag hade skurit till småbitarna som skulle användas, stansat bokstäverna, räknade upp antalet brads, mätte av en bit band...you name it...och la i en zippåse. Även stämpelmotivet stämplade jag, färglägga fick de göra själva.
Även om jag personligen tycker att det verkar så tillrättalagt och tråkigt uppfattas det inte alls så av dem som ska göra kortet. Det gör det hela mer självgående också när man är igång.
Vad kul att du ska hålla kurs! Det måste du berätta mera om.
*kram*

Anonym sa...

Ja nu måste ju våren var på väg!
Blir spännade att se om det kommit upp några snödroppar och krokusar imorgon.

Anonym sa...

Hej Karolina! har hittat till din blogg via Karin B:s! Kul att se och läsa om ditt scrappande mm! Funderar på att börja blogga själv när man har en liten att skriva om oxå! Men eftersom vi inte har bredband är jag rädd att det blir lite knöligt!

Ha det bra! Vi syns kanske på scrappingen framöver beroende på när bebben behagar komma och hur mitt liv ser ut sen!

Emma

Anonym sa...

ville bara tipsa dig om www.dafont.com med fria fonter, kanske bra för ditt scrappande?