måndag, mars 27, 2006

utmaningsdax!

En styck utmaning från Millan antagen!

1) Vad är klockan? 20.09
2) Ditt namn som det står på födelseattesten: Karolina Frida Charlotte. När jag var runt 18-19 ändrade jag ordningen, tror jag tyvärr har lagt till ett bindestreck också: Frida-Karolina. Namnen har jag efter pappas mormor som hette just Frida-Karolina.
3) Smeknamn: Det är inte många som kallar mig något smeknamn, men min bästa kompis Jenny och även mamma och några andra familjemedlemmar kallar mig för Karro. Sötaste smeknamnet fick jag av min lillebror när han som liten inte kunde säga Karolina, då kallade han mig för Ninna istället.
4) Piercings: Ett hål i vardera örsnibben, tyvärr har de börjat krångla (nickelallergi) på senare tid, typ sedan något år tillbaka.
5) Ögonfärg: Brungröna tror jag, de skiftar lite färg.
6) Födelseplats: Kalmar BB
7) Favoritmat: Gillar många sorter, husmanskost, kinamat, grekisk sallad med massor av fetaost, tsatsiki…mm, inte lätt att säga en favorit…
8) Ditt lyckligaste minne? Sparar jag inom mig.
9) Någonsin tapetserat något med toalettpapper? Hm, tror det hände någon incident när jag var på kurs en gång…:)
10) Älskat någon så mycket att du börjat gråta? Ja.
11) Varit med i en bilolycka? Lyckligtvis inte.
12) Krutonger eller baconbitar? Bacon är inte så dumt. Tyvärr.
13) Favoritdag på veckan: Som student så tenderar veckorna att flyta fram lite, men mitten-slutet av veckan är ju trevligt, när Växjödagarna är avklarade.
14) Favoritrestaurang: Har inte hittat någon superfavorit ännu, Rosenlundska källaren i Kalmar är rätt mysigt.
15) Favoritblomma: Röda rosor är vackra (även andra färger) men allra gladast blir jag nog av snödroppar.
16) Favoritsport: Ehhh, har inte någon. Men försöker (betonar, försöker) träna lite själv. Ingen sport-sport dock.
17) Favoritglass: Lakritsglass är mums, särskilt Dracula (är det Århus?) var en höjdare. Päronsplitt går också ner.
18) Vilken färg har din sovrumstapet? Relativt breda ränder i ljusgult och vitt.
19) Hur många gånger kuggade du på teoriprovet? Jag är en körkortslös j*kel men är rätt glad ändå. :) (försvarsmekanism)
20) Vem fick du ditt senaste e-mail ifrån? Blogspot ;)
21) Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på? Hm, ska man välja något så dumt? Isåfall får det väl bli en välsorterad scrapbutik, hehehe.
22) Vad gör du oftast när du är uttråkad? Sätter mig vid datorn, tar kanske en promenad, ringer någon, eller blir irriterad och börjar med något omöjligt upprensningsprojekt i lägenheten.
.23) När går du och lägger dig? Runt 22.30 – 23.30 ca. Varierar i takt med tv-programmen.
24) Vem kommer att svara på denna taggning först? Virvla men Sarachella är inte långt efter…;)
25) Vem av dem du skickat denna taggning till kommer inte att svara? Skickar nog bara till ovanstående, resten av scrapmaffian verkar redan ha gjort den. ;)
26) Senaste TV-program? Six Feet Under igårkväll. Jiiippiiii yeehh, Brenda och Nate hooked up again!
27) Senaste person du gick ut och åt middag med? I fredags åt jag lunch med Ingrid och Karina.
28) Vad lyssnar du på just nu? Tror att det är tv:n som låter i bakgrunden eller så är det grannen som spelar musik högt…
29) Vilken är din favoritfärg? Röd, brun och turkos.
30) Sjö, hav eller flod? Hav.
31) Hur många tatueringar har du? Nada.
32) Klockslaget när du blev färdig med denna lista? 21.14. (blev avbruten av ett långt telefonsamtal)
33) Har du någon gång kört slut på bensinen? Massor med gånger när jag varit ute och vansinneskört utan körkort…nä, jag skojar bara. Ingen gång alltså.
34) Katter eller hundar? Säger som Millan, allergisk är jag men gillar både katter och hundar. Men katter är nog ändå favoriten, gillar deras inställning till livet. Sova, lapa sol, äta, leka och sova lite till. Mmmm, nu ska jag nog sova snart, skönt. :)


Jag skulle vilja se Virvla och Sarachella svara på denna utmaning! (om ni orkar)

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååh jag har gjort det här testet typ två gånger på mailen så jag orkar faktiskt inte. men kolla på http://virvla.blogg.se/listor.html så får du se en jävla massa listor ;-)
kram!!

Zarah sa...

Ah! Nu lärde jag mig mycket nytt - men en sak undrar jag ändå. Vad ska man säga till dig? Frida-Karolina? Karolina? Du? ;)

fridakarolina sa...

Zarischka: Dert räcker med Karolina kort och gott! FridaKarolina är mer som mitt "artistnamn", hahaha! :)

Zarah sa...

Bra att veta. :)
(Fast jag tycker att Ninna är ett oerhört vackert smeknamn!)