söndag, mars 12, 2006

ännu mera frågor...

De här frågorna har cirkulerat på många scrapbloggar de senaste dagarna, här kommer mina svar på dem:

1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Vår målsättning med dessa presentationer är att ge en bild av hur olika socialpsykologer kan se på förhållandet mellan individ och samhälle.” Boken heter Introduktion till socialpsykologi, en gammal kursbok som ligger och skräpar på golvet…

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?
En tröja som ligger på sängen.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Har inte kollat tv idag, eller jo, typ text-tv till frukost.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
19.09

5.Titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
19.20

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Något svagt tv-ljud från grannen ovanpå och en bil som kör förbi.

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Promenerade en långpromenix tidigare idag.

8. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Sitter med en astråkig redovisning som måste göras i skolan imorgon. Bläääh!

9. Vad har du på dig?
För korta manchesterbyxor och munkjacka.

10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Minns inte, har något konstigt minne av att Tone Bekkestad(meterologen) var inblandad, haha?!

11. När skrattade du senast?
Åt mig själv när jag bakade muffins tidigare idag. Jag var lite småvimsig kan man säga, hehe.

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Jag har inte en tavla uppspikad på väggen i mitt sovrum, det hänger en spegel på en vägg. Däremot är mina garderobsdörrar fulla med fina konstvykort och jag har en stor tavla på ett staffli som står ovanpå min byrå. Sedan har jag fotografier och småbilder på databordet och i bokhyllan, men inget på väggarna alltså.

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag såg mig i spegeln nyss! ;)

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Tja, som vanligt massa onödiga frågor som bara måste besvaras!

15. Vilken var den senaste film du såg?
Senaste film, måste varit Timmarna förra lördagen. Boken var visserligen bättre men filmen var också sevärd.

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Vad skulle JAG köpa? En ofantlig massa pyssel-scrap-stämpel-prylar såklart.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag är allergisk mot honung och diverse frukter. Och pollen. Och pälsdjur.

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Oj, nu blev det mycket att välja på…kanske att allt överallt skulle vara gratis för en dag. Men usch vilken kalabalik det skulle utbryta då…

19. Tycker du om att dansa?
Jag gillar att dansa loss till 80-tals hits!

20. George Bush?
Don’t like him.

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Har inga barn än, mina namndrömmar får förbli en hemlis.

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta? Se förra frågan.

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag skulle gärna bo utomlands (i något varmt land) den kalla delen av året.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Ingen aning, men själv skulle jag nog säga: ”Hoppsan, jag har visst hamnat fel, jag var ju på väg till Nirvana.” ;)

25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
De som så önskar…

Inga kommentarer: