måndag, februari 20, 2006

vegetarisk kvällsmat...

...har jag ätit nyss och den var såå god! Receptet har jag fått av min goda vän I, och det är inte svårare än såhär:

Ta några potatisar, så många du tror du orkar, skala (om det behövs...) och skiva dem, lägg i en långpanna/form. Salta & peppra, häll sedan på en lagom mängd frysta wokgrönsaker(allt efter tycke och smak), salta ev grönsakerna lite oxå. Skala och krossa en vitlöksklyfta, sprid ut den över potatisen och grönsakerna, häll lite olivolja över alltihop, rör om och in med långpannan i ugnen.

225 grader i ca en halvtimme, rör om någon gång under tiden. Kolla så allt är genombakat och har fått lite gyllene färg. Voíla, klart att äta!

Det kan ju vara gott med någon typ av sås eller röra till det här och därför rörde jag ihop lite finhackad purjolök med keso. Pepprade lite och så var det klart på en minut. Gillar när mat är lättlagad och snabb. Receptet ovan är så enkelt men ändå svingott, synd bara att man får vänta lite på ugnsbakningen. Men det är det värt.

2 kommentarer:

Zarah sa...

"Låter väldig' mumsig', Verner!" Det ska jag testa. :)

Anonym sa...

lät skitgott!!