onsdag, februari 01, 2006

En styck utmaning...

…från Zarischka

Vad gjorde du för tio år sedan? Samhällhumanistisk linje(program??) på gymnasiet, var väldigt föreningsaktiv, åkte på kurser & läger var -och varannan helg, längtade bort från hålan jag bodde i…;)

Vad gjorde du för ett år sedan? Pluggade fjärde terminen på socionomprogrammet, B-kurs, jäkla massa plugg helt enkelt. Scrappade litegrann, minns ingenting från förra året, skrämmande…tror jag gick på något trettioårskalas, annars blankt när det gäller vårterminen för ett år sedan…

Fem snacks du gillar (utan inbördes ordning - ty alla snacks äro skapade jämställda...): 1. Jordnötsringar 2. Ostbågar 3. Cheeseballs 4. Lättsaltade potatischips 5. Morötter, gurka, paprika, blomkål och andra krispiga grönsaker med dipp!

Fem sånger du kan HELA texten till: Det här jag inte så bra på, jag kan sällan HELA låtar, brukar mest lalla något ohörbart i verserna och sedan trycka i gasen på refrängerna, särskilt när jag diskar och spelar musik… Här kommer några favvo-disklåtar som jag gärna sjunger med i och kan texten i stort sett:

1. ”Sången de spelar när filmen är slut” - Peter Lemarc (och fler låtar av honom) 2. ”Say hello wave goodbye” – David Gray (även här fler låtar) 3. ”Thorn in my side” – Eurythmics (jo, fler låtar av dem också)

Fem saker du skulle göra om du var miljonär: 1. Ta körkort 2. Resa, resa, resa 3. Gå till tandläkaren 4. Köpa en stuga vid mitt smultronställe (Jenny E, du vet vart..) 5. Slösa pengar på kläder, scrapsaker och människor i min omgivning

Fem dåliga vanor...: Oj, ännu mer dåliga vanor, se lista nedan, tidigare inlägg…

1. Jag är en slarver, städar mest bara när jag vet att någon ska komma & hälsa på. (men mår paradoxalt nog också dåligt när jag inte har det städat omkring mig, det stökiga äter min energi) 2. Skjuter upp allt jag ska göra i skolan till sista stund, ofta med ett förödande resultat. 3. Ganska lat av mig, gillar att slöa och somna om flera ggr på morgonen. 4. Överkänslig för kritik men jobbar på det. 5. Kan vara en bitch mot mina närmaste, men jobbar på det också…

Fem saker du gillar att göra:1. Gosa med min snuttfis 2. Vara med mina vänner och familj, gillar hemma-mys-middag-fest 3. Fnissa mig sönder och samman med min lillebrorsa över dåliga internskämt, särskilt när de handlar om vår mamma (och hon hör skämten samtidigt…) 4. Pyssla, scrappa, måla och greja med det mesta inom det kreativa området 5. Läsa en riktigt suverän bok som man inte vill lägga ifrån sig 6. Gå på Ki Yoga (oj, det blev sex saker här…)

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa: 1. Stringbikini 2. Agneta Sjödins gröna outfit i Let´s dance 3. Pälskappa 4. Kort-kort kjol/klänning 5. Lårhöga stövlar

Fem favoritleksaker: (bara fyra) 1. Datorn 2. Pennan (både till skrift och tecknande) 3. Mina scrapsaker(får räkna dem som ”en klump”) 4. Min hjärna (inte så att jag öppnar en lucka i skallen och plockar ut den och leker med den, men den kan vara rätt bra att ha när man leker med tankar…)

Fem personer jag vill se göra den här undersökningen: 1. Sarachella 2. Karin 3. Virvla

7 kommentarer:

fridakarolina sa...

Nej-nej, det blir bara grötigt, siffrorna vill inte som jag vill att de ska vara...ska söka efter hjälp i något i bloggforum, även om det tyvärr verkade vara en ganska öde plats när jag var inne på det forumet senast...

Anonym sa...

Åh vad kul, jag ska genast kasta mig över det här!

Limpistolen kostade 19 (nitton!) kronor på Panduro!

fridakarolina sa...

Nitton spänn!?!? Det är ju nästan skamligt billigt, så billigt att jag nästan bara-måste-ha-en-sådan...! Frågan är bara vad jag ska ha den till...
*
Har redan limpenna, fotofix, limstift(oftast helt värdelöst till scrapping) och häftkuddar...men man kan väl aldrig få för många limsorter...(obs, sniffar ej!) ;)

Zarah sa...

Stringbikini och lårhöga stövlar... SÅ långt in på det skrämmandes område sträcker sig inte min föreställningsförmåga. Inte för att jag VILL ha det på mig (alls) men... Jag är liiite orolig över hur du genast kom att tänka på det... ;)

fridakarolina sa...

Hahahaha, min associationsförmåga är oändlig...

Anonym sa...

Halloj!
Kul att du gillar mina skisser.
Bra med uppmuntringar, sporras till att göra fler.
Välkommen åter!! ;)

Anonym sa...

Jag kör stenhårt på fotohörn och dubbelhäftande tejp. Den dubbelhäftande tejpen är tamigtusan bra till precis allt! Sen har jag köpt ett extra starkt limstift också som funkar helt okej. Jag längtar efter tillfälle att dra (lim)pistolen, men sålänge jag håller på med det fotoalbum jag gör tror jag inte det kommer bli aktuellt.

Jag vill gärna ha lårhöga stövlar men hittar inga som passar mina XXLvader.
Stringbikinin kan dock behållas av brasilianskorna om de vill.
Nu var jag otroligt fördomsfull.