tisdag, februari 21, 2006

massa frågor...

Utmanad igen, av Virvla.

A is for age: 26, åtminstone lite drygt två månader till
B is for booze of choice: rödtjut eller mjölkdrink
C is for career: Drömmer nog innerst inne om ett eget företag men får väl börja min bana inom den offentliga sektorn (?)
D is for your dad's name: O
E is for essential items to bring to a party: Ett fint scrappat kort förstås och en påse snacks...
F is for favourite song at the moment: Gillar refrängslingan i Happy Birthday (inte födelsedagssången nu alltså, utan den rappade versionen, fast inte själva rappen utan mer när tjejen sjunger...förstår ni mig? :D
G is for favourite game: Frågesport, typ TP. Men egentligen är ju Pictionary MITT spel.
H is for home town: Föddes i T, tillbringade tonåren i E, men det var Nybban som fångade mig till slut
I is for instruments you play: Tog cellolektioner när jag gick i fyran men bytte till gitarr i femman. Har till och med gitarren kvar, men inte hemma hos mig.
J is for jam or jelly you like: Björnbärssylt, hallonsylt, salmbärssylt (typ gotländsk variant, ett mutantbär, blandning av de bägge förstnämnda) Till skillnad från Virvelflingan gillar jag bara sånt som fastnar i tänderna. Can´t help myself.
K is for kids: Ett bonusbarn. Men vill ha egna oxå. Men inte än. Kanske när jag hunnit jobba lite, om några år alltså.
L is for living arrangements: Framför datorn för det mesta känns det som.
M is for mother's name: G
N is for name of your crush: M
O is for overnight hospital stays: När jag låg på BB som bäbis P is for phobias: Spindlar, höjder, djupt vatten, har lite fobier att ta av…
Q is for quotes you like: Idag är första dagen på resten av ditt liv.
R is for relationship that lasted the longest: Två år och sju månader med M (antar att det blir mer än så också..)
S is for sartorial style: Byxor, jeans, t-shirt, tunika, linne, munkjacka, kjol ibland
T is for time you wake up: Har blivit något mer morgonpigg med åren men sover gärna lite för länge ändå, måste sova minst åtta timmar för att känna mig utvilad
U is for underwear: Många par blir det, måste nog rensa lite i den lådan
V is for vegetables you love: Äter alla grönsaker utom rå palsternacka för det är jag allergisk emot
W is for weekend plans: Plugga och gå på bio, Brokeback mountain närmare bestämt
X is for x-rays you've had: Röntgat tänderna, en bruten tå och magnetröntgat skallen två ggr
Y is for yummy food you make: Bra på små röror av olika slag, gillar att laga mat, baka, göra julgodis
Z is for zodiac sign: Oxe (me too Virvla!)
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Sarah, zarischka, Fru Hallonbåt, Karin B och alla som vill…
Ä är för älsklingstrend: Tunika är nog favoriten just nu, men gärna lite tajtare sådana, inte med gravidvarning
Ö är för en önskan just nu: Att klara av alla poäng denna skoltermin (plus en hemlig önskan)

4 kommentarer:

Zarah sa...

Ah! Svengelska! Jag ska klura lite på dessa, och återkommer sen med full rapport. ;)

Anonym sa...

Åh lagom nyfiken man blev av den sista "Ö-kommentaren"... du får gärna berätta vad du tycker om filmen, har också tänkt se den men inte i helgen...

Anonym sa...

Hej Karolina,
jag testar bara!

Anonym sa...

rå palsternacka lät inte gott.

jag älskar hallonsylt och hjortronsylt (som jag upplever fastnar mycket mindre i tänderna), men egentligen kanske jag tycker bäst om puree då eftersom det är helt slätt.