måndag, augusti 14, 2006

helgen susade förbi

Lördagen försvann i rasande fart, jag handlade och städade bort mest hela dagen och på kvällen anlände ett tiotal av mina kompisar.
Trogen mitt vanliga värdinnemanér så hade jag sparat vissa moment till sista minuten, t.ex att blanda båldrycken och skiva grönsaker att dippa. Jag höll på att bryta av korken på vinflaskan men till min stora lättnad höll den även om jag hann svära över min vinöppnare ett antal gånger. Lagom till att första gästerna ringde på dörren så hade jag skrapat inte bara morötterna utan även ovansidan på långfingret med potatisskalaren, det blödde lite fräscht och gästerna fick börja med att ta över grönsaksbestyren...

Kvällen till ära hade jag inhandlat ljuvliga liljor som blickfång på bordet i vardagsrummet. Min finurliga baktanke med blommorna var att om alla vilade ögonen på liljorna så tittade de kanhända lite mindre på t.ex. min stökiga bokhylla. Jag tittade iaf mest bara på liljorna, kan man göra annat när de är så vackra. Idag har ytterligare två av knopparna slagit ut, underbart!

7 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilka fina gardiner

Zarah sa...

Underbara liljor - det ser ut att vara väldigt fint hemma hos dig! :D

Ellinor sa...

Jag har likadana gardiner som du! (Åhléns är en pålitlig tygbutik =)

Liljorna var verkligen vackra!

Muggeman sa...

Härliga blommor!, De luktade nog godare än insidan av min oljetank:D

fridakarolina sa...

Hehe, man väljer ju som sagt vad man vill visa upp av sitt hem, jag fotade inte de stökiga partierna...och ja, visst är gardinerna oxå fina, men jag vill ha nya till hösten, har haft dessa i tre år nu...hm, jag har ju hört talas om att IKEA ligger här i närheten nu, kanske vore värt ett besök på tygavdelningen där...

Karina Helmersson sa...

Åhh hade velat vara på din fest oxå!!!!
KRAM!

Frida sa...

Hihi,, jag har lika gardiner som du ;) Hade också gärna varit på partajet!