onsdag, september 06, 2006

skola imorgon

Sitter här vid dumburken och filosoferar lite över morgondagen.
Första dagen på sista terminen.
Känner en sorts skräckblandad förtjusning. Å ena sidan, jiiisus så skönt att det snart(januari 2007) är över och att jag äntligen ska få börja jobba, vilket osökt leder mig in på å andra sidan, nu är det allvar, nu gäller det, nu är dax att bege sig ut och visa vad man går för på arbetsmarknaden, hoppas bara att det finns någon arbetsmarknad att ge sig ut på... Jag ska bara överleva c-uppsatsen först.
Hujeda mig, det kommer att bli en tuff termin. Jag tänker dessutom extrajobba (gamla sommarjobbet) och vara cirkelledare och kanske ta tag i ett och annat "hemligstämplat" projekt, så jag lär inte vara sysslolös den här terminen. Kanske bra att ha mycket att göra, då hinner man inte tänka så mycket. Jag är ju lite av en grubbelgumma annars.

Annars har jag varit på kolonin idag och där var det fortfarande somrigt och vackert med fjärilar och blomster. Fruktträden som dignade av frukt och den svala vinden vittnade ändå om att hösten är på ingång. Jag satt i septembersolen och läste kurslitteratur och hade det mysigt. Är glad att jag åkte med dit idag, man får ta vara på de soliga dagarna nu, hoppas på en fortsatt vacker septembermånad.
Kram på er kära bloggläsare!

3 kommentarer:

Carina sa...

Du har helt klart en händelserik höst framför dig!

Frida sa...

Lycka till med alla dina projekt!

Emma sa...

Är nyfiken på det "hemligstämplade projektet"....