söndag, juli 09, 2006

nonsens

Uppdaterar inte så flitigt dessa dagar, kan ha att göra med att jag jobbar och när jag väl är ledig så gör jag annat än att sitta vid datorn, t.ex. sover och äter...nejdå, har jag en helt ledig dag så så försöker jag hitta på lite mer aktiviteter, förslagsvis umgås med människor, åka och bada, ha picnic, etc.
Idag har jag dock jobbat och nu funderar jag som bäst på vad jag ska hitta på i matväg. Jag kan bjuda på en bild från det Fridakarolinska köket igår, à la carte (vet inte ens vad det betyder trots fem års franskastudier)... Tonfisksallad med vita bönor(dock inte sådana i röd sås, eller åtminstone utan den röda såsen) som bas, till detta ruccolasallad och små tomater, samt kokt ägg (ja, det ser ni väl) och citron. On top of allt detta så ringlade jag en vinegrette (mer franska) gjord på olja, balsamvinäger(det var visst någon som glömt dem här, min egen olivolja och vinäger har jag i min tur glömt på mammas koloni men det är ju en parentes som sagt...), frysta provencalska örter och givetvis pressad vitlök.
Smaklig måltid för de som testar, det var riktigt gott igår. Frågan är om jag orkar göra något liknande idag eller om latheten tar över och det får bli en macka istället. Kanske lite glass först?
Imorgon är sista dagen på jobbet innan den lediga veckan, tjoho! Det finurligaste av allt är att får lön på min första lediga dag, gissa om den kommer att behövas den veckan. Shopping, here I come! ;)

2 kommentarer:

Frida sa...

Härligt med en ledig vecka, shoppa på!

Carina sa...

Maten såg god ut, och nyttig!