torsdag, december 09, 2010

leker lite i photoshop

Leker i photoshop med bilder på August. Känns lite onyttigt och härligt att bara leka med bilder utan att ha en skoluppgift att tänka på. Förra veckan slutade min kurs "Mönster och gestaltning" vid Linnéuniversitetet så idag är första torsdagkvällen hemma på ett tag.

Idag fick jag reda på att jag kommit in på en kvällskurs även nästa termin, tanken är att jag ska gå "Design, färg för tillämpad konst", också Linnéuniversitetet, under våren 2011. Jag hoppas det ska fungera att plugga en liten kurs som den (7,5 hp) kombinerat med heltidsjobb och (otroligt nog)en blivande ettåring hemma...
Hm, ja, heltidsjobb stundar efter jul-och nyårshelgen, mjukstartar lite med två arbetsdagar i trettondagsveckan men sedan är det full rulle framåt, fram till augusti/september någon gång. Då kommer August troligtvis att få en dagisplats och då får vi se hur mycket jag och M kommer att jobba. Kanske blir det lite förändringar då, men det är ju ett tag till.

Jo, förresten, lite sommarsemester tänker jag allt klämma in, får väl börja se fram emot den redan i januari, haha... Nä, allvarligt talat så ser jag fram emot att börja jobba igen, ska bli kul att träffa både gamla och nya jobbarkompisar. Jag trivdes oerhört bra på mitt nya jobb när jag blev föräldraledig och det känns lite "nytt" igen, nu när jag varit borta i tio månader. Ska bli skoj att kavla upp ärmarna och sätta tänderna i datorn igen...

Här är kvällens bilder förresten, före och efter såklart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, man blir glad av att se honom. jo men visst är han lik både magnus o dej! så söt så- både bilderna i detta o förra inlägget.
hälsningar från en som fått äran att haft august i knäet i ridskolan.

Carina sa...

Oj, vad stor August har blivit! Fina bilder var det också... :-)