måndag, december 22, 2008

trött?

Jo, lite trött är jag allt. Men ändå liksom upp i varv, kom nyss innanför dörren, snabbt på med datorn (min laptop är nu hemma igen efter andra trippen till Tyskland), härligt med trådlöst nätverk när det funkar!

Har varit en tur till hemtrakterna ikväll, var nere i Tausas och träffade tre gamla klasskompisar. En av tjejerna är J, som är en av mina närmaste kompisar än i dag, och två av dem har jag inte träffat på ett par år. I år kom vi överens om att försöka ses någon gång per år, det är både trevligt och mysigt när vi väl träffas och som vi konstaterade hinner det hända rätt mycket på ett år och det kan vara kul att hålla sig lite uppdaterade med varandra. Trots att vi redan nu har lite småkoll på varandra genom fejsboken så smäller det ju högre att träffas fejs-to-fejs. :)

Ikväll har jag dessutom smakat det ultimata julgodiset, Rocky road, och detta måste hinnas tillverkas under morgondagen.
Hm, jag som bara har ett hus att städa, en skinka att griljera, tre julklappar att handla och lite knäck att koka. Jo, två liter mjölk och ett par limpor vörtbröd ska också inhandlas. Vad gjorde jag idag egentligen? Köttbullar, okej, men resten av dagen då? Ibland är jag för lat för mitt eget bästa, det blir så mycket när man sparar allt man ska göra till sista dagen. Imorgonkväll kommer familjerna till oss, vi ska äta skinksmörgås och äta tomtegröt, mums!

Inga kommentarer: