lördag, januari 28, 2006

Utmaning från Virvla...

Virvla utmanade mig!

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag snyter mig ständigt och jämt, antingen beroende på allergi, förkylning, köld eller bara rent trots…har därför (två ovanor i en) ALLTID minst två paket pappersnäsdukar i handväskan. Kanske inte bara en ovana, de kan ju komma väl till pass ibland. Men det blir lite knöligt. Ligger förresten pappersnäsdukspaket lite överallt i hela min lägenhet. Ser slarvigt ut.

2. Dubbelkollar allting. Kontrollbehov…skojar du? Men mest praktiska saker, ”har du med dig den”, ”kan du följa med då”, o.s.v. Kollar två gånger.

3. Papperspåsar…i hela lägenheten just nu, utom på toan. Min pojkvän kallar mig ”bag-ladyn”. Men de ÄR ju bra, att ha smutstvätt i. Att ha scrappingsaker i. Att ha reklam (som SKA slängas) i. Att flytta saker i. Gaaaahhh, måste ta tag i detta genast. Papperspåsarna SKA bort. Åtminstone några av dem.

4. Kollar under sängen efter spöken eller våldtäktsmän innan jag somnar.

5. Kan inte rapa när jag druckit kolsyrade drycker. Bubblorna lixom fastnar i bröstet och jag låter konstigt, som en kväkande groda typ. Som ett mellanting mellan rap och hicka. Det gör ont också. Undviker därför kolsyra.

Jag vill gärna att de här personerna svarar på samma frågor: (frågar bara tre..) 1.Sarah 2.Karin 3.Woopsie Daisy

Inga kommentarer: