torsdag, april 08, 2010

August Herman

Nu har vår August Herman kommit ut, tilltalsnamnet blir August. Kanske får han heta Olle också efter min pappa.

August föddes i tisdags förra veckan, den 30 mars, kl. 16.24. Då hade jag varit inlagd pga havandeskapsförgiftning sedan förra tisdagen, inte så kul men mitt blodtryck levde sitt eget liv trots medicinerna. I lördags fick vi äntligen komma hem till Svalehult igen och det var såå skönt, jag hade inte varit hemma på nästan två veckor och det kändes verkligen.

Här kommer lite bilder från senaste tiden:

(Tyvärr bråkar jag med blogger om bildtexterna, fattar inte varför jag inte lyckas få till sådana längre, vet att det har fungerat bakåt i tiden men nu vill det sig inte.)

Magen var stor på slutet, här ligger jag med förvärkar.


Efter förlossningen och operation, äntligen dags för bäbismys och bb-fika. Väldigt gott med fika vid 21-tiden eftersom jag inte ätit något sedan frukost vid kl 7.30 ca.

Min målbild före förlossningen, en bäbis nedstoppad i fleeceoverallen samt nedpackad i babyskyddet, på väg hem från sjukhuset.

Nu har vi äntligen vår kille hemma hos oss!

7 kommentarer:

Anonym sa...

oh, så söt, grattis grattis.hälsar monika i jonsryd

Frida sa...

Han är så söt lilla plutten :-) Fint kort när August ligger i din famn, du ser så lycklig ut!

Carina sa...

Vad fin han är, lille August... Du ser trött, men lycklig, ut på bilderna Karolina. Passa på att vila upp dig nu när Magnus också är hemma. Kram!

Emma sa...

Å en sån fin kille! August! Mysigt namn! Skönt för er att vara hemma igen!

Anonym sa...

GRATTIS Karolina!

Det är lika fantastiskt varje gång hur en sån där liten krabat kommer ut ur magen....och du fixade det.
Och så söt han är.
Ni måste vara världens lyckligaste föräldrar nu.

Ellinor sa...

Grattis igen! Han är ju så söt!

Hanna sa...

Stort grattis! Jag har hört från en stolt storasyster vilken gullig liten kille ni har fått.