söndag, mars 21, 2010

lugnet före stormen

Jo, det känns litegrann som lugnet före stormen. Känslostormen eller smärtstormen eller vad det nu blir.

Tack för snälla kommentarer på förra inlägget. Ännu har inte bäbisen velat ge sig till känna, fast den har ju trots allt nästan en vecka kvar på "kontraktet". Veckan som kommer har jag två kontrolltider i Kalmar, först en tid för att kolla fosterljud/blodprover och annat smått och gott och sedan tillväxtultraljud igen. Det är bra att de håller koll, bäbisen håller fortfarande igång lika mycket som vanligt så jag oroar mig inte så mycket egentligen. Den här helgen har vi förresten fått in en dubbelsäng i vårt sovrum, jag bockar för ännu en vuxenpoäng i kanten. ;-)
Nädå, det känns jätteskönt att ha en riktig säng nu när det är meningen att en till ska få plats bredvid mig/oss, vid nattamning eller kanske bara när man vill gosa lite! :-)

Har annars varit en lugn helg, umgåtts en del med M:s familj både igår och idag, trevligt med god mat igår och hembakta bullar idag, inte dumt alls. Vilket får mig att fundera på om jag ska ta en bulle till, känns som om det är sista chansen att skylla på ni vet vem, efteråt kan man ju inte äta för två längre...

2 kommentarer:

Emma sa...

Spännande dagar ni har framför er! Och äta för två duger som argument så länge man ammar!! Lycka till!!

Anonym sa...

jodå! du behöver äta för två sen oxå, det kräver sin kvinna att amma o sköta ny liten vän.
lycka till./ monika