tisdag, november 03, 2009

tisdag

Har varit ledig igår och även i fredags, jätteskönt med lite långhelg. Har hunnit med en del men ändå tagit det ganska lugnt. Träffat familjen mycket, det känns bra.

Igår hade jag förmånen att få kika in och kolla hur min "inneboende" har det. Tar tillbaka det där med tystlåten och försynt som jag skrev i tidigare inlägg, jag har tydligen blivit grundlurad av det lugna intrycket. Lillpyret var inte still en sekund medan barnmorskan suckade gång på gång över hur svårmätt den lill* var.
Sötisen rullade ihop sig till en boll med benen i kors och händerna för öronen, jodå, varför göra det enkelt för sig eller någon annan? Till slut lyckades barnmorskan lokalisera både ett och två ben, en liten fotsula visade sig på skärmen, jag tror mitt hjärta hoppade till en extra gång då, det var den sötaste minifot jag sett... Trots all aktivitet så kunde bm konstatera att allt verkade finnas på rätt plats och att "inget såg konstigt ut". :-)

3 kommentarer:

Steinich sa...

Härligt!!

Frida sa...

Världens bästa TV var det någon som sa!

Emma sa...

skönt att allt är bra! Mysigt!