söndag, juni 14, 2009

barndop och bröllop

Igår blev vi rejält överraskade när vi satt i kyrkan och skulle delta vid ett barndop. När kantorn började spela öppnades dörrarna och in kommer föräldrarna till barnet som ska döpas, de går sida vid sida och mamman håller en vacker blomsterbukett i händerna. Inte vilken blomsterbukett som helst utan en brudbukett!

Plötsligt har barndopet förvandlats även till en vigsel mellan P & L, och efter vigseln döptes sedan deras lille M.

Intet öga var torrt när två superduktiga unga sångerskor stämde upp i låten "Det vackraste" och jag har nog sällan blivit så rörd av musiken som jag blev igår. Den ena vackrare sången efter den andra och jag måste därför bjuda er på ett klipp från Tuben med den finaste dopsång jag hört:



Lägger in några av verserna här också, så otroligt fin text & musik av Lotta Ahlin, vet dock ej vem som sjunger på klippet ovan.

Välkommen Till Jorden

Det var den vackraste dagen i mitt liv
den morgonen du såg på mig och jag kände mig
så stolt som en människa kan bli
den morgonen du såg på mig, och jag på dig


jag lyssnar efter dina andetag
så lätta som en fjärils vinges slag
jag ska alltid minnas den dan
jag ska alltid finnas här för dig


Du är välkommen till jorden
välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen
för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän, välkommen hem


Tack P & L för att vi fick vara med och dela denna vackra dag & kväll med er och er son, det var väldigt roligt att få vara med, och tack för trevlig fest efteråt hemma hos er. Kram! :-)

Inga kommentarer: