söndag, mars 11, 2007

konstiga fakta om mig

Sarachella har utmanat mig att räkna upp 6 konstiga saker om mig. Borde ju inte vara någon match med tanke på att somliga tycker jag är lite småkonstig för jämnan. Å andra sidan kanske man blir som man umgås, eller vad tror ni? ;-)

Nåväl, här kommer 6 konstiga fakta om moi:

1. Jag blev faster första gången när jag var åtta år, det betyder att min äldsta brorson är mig närmare i ålder än min yngsta storebror.

2. Jag brukar kolla efter spöken under sängen innan jag kan lägga mig för att sova.

3. Jag är oerhört förtjust i de två första filmerna om the Terminator, har sett ettan otaliga gånger, känner i skrivandets stund att det var alldeles för längesen jag såg den.

4. Blir snabbt mätt på vanlig mat, äter en portion och blir sedan mätt MEN jag tycks ha en obegränsad förmåga att äta efterrätt, sötsaker och snacks i princip direkt efter maten. Mättnadskänslan är då som bortblåst! :)

5. Har aldrig haft några problem med att somna om på morgonen, förstår inte uttrycket "jag vaknade och kunde inte somna om". Jag kan ALLTID somna om, nemas problemas.

6. Idag köpte jag en McDonalds-leksak separat, ville inte ha Happy Meal, bara för att någon hade sagt att den leksaken påminner om mig. Kan tillägga att det är en röd liten alien som tutar och lyser och spelar en melodi, ta-ta-ta-ta-taaa-ta-ta-ta-ta-taa... ;)



Carina, Emma, Frida, Magnus, Virvla och alla andra som känner sig manade får gärna anta denna utmaning! Ser framemot att läsa om era egenheter... ;)

3 kommentarer:

Frida sa...

Spännande med en utmaning! Måste tänka lite först bara.

Carina sa...

Jag känner igen mig i fenomenet Mätt på mat men sugen på efterrätt...

Helena sa...

Alltså, jag håller helt med om punkt 3, 4, 5 och 6 (om jag hade vetat om dessa små röda aliens som spelade trudelutter vill säga). Jag har ALDRIG inte kunnat somna om på morgonen. Jag har i alla tider skyllt på att jag är född 3 veckor för sent och att jag alltså då är morgontrött från födseln... :-D (folk brukar inte köpa den förklaringen dock)

Iallafall, jag surfade in här via Myrans blogg! Tjing! /Helena115 från pysseldotnet