söndag, juni 04, 2006

stenparti och scrapshopping

Igår åkte vi till stugan och väl där så tog mamma och jag tag i ett litet projekt. Istället för att rensa ogräs eller andra tråkigheter så fixade vi till ett litet stenparti i trädgården. Vi satte bl.a. taklök, fetknopp och andra lite fetbladiga växter plus en liten slingerväxt med söta rosa blommor. Pricken över i blev en liten miniskulptur i koppar men den kom visst inte med på mina bilder. Efteråt grillade vi ljuvligt goda lammkorvar(har hört att de visst kallas något annat...) och annat gott. Bland tillbehören utmärkte sig de provencalmarinerade vitlöksklyftorna, gudomligt gott!

Idag har jag varit hos Pyzzla och shoppat scrapsaker. Delar av Nybbans scrapgäng åkte dit på utflykt. Jag som inte skulle köpa så mycket, jag som inte har några pengar den här månaden, jag som... Men väl där var det svårt att hålla i shoppingnerverna, det fanns så mycket ljuvliga papper och fina saker...

Efter shoppingturen följde jag med K och A hem, vi fixade fika och tog med oss det till lekparken. Vi hade en jättemysig eftermiddag, kul!

1 kommentar:

Frida sa...

Vilka tjusiga papper... skulle också haft svårt att hålla i plånboken! Hmm lekparken.... intressena har helt klart ändrats på sista tiden :)