fredag, april 21, 2006

när det inte blir som man har tänkt sig så kan det bli bra ändå

Mm, idag är en sådan dag.
Jag SKULLE ha gått på en helgkurs i smyckestillverkning det här veckoslutet, jag såg verkligen fram emot det. MEN kursen blev inställd pga kursledaren blev sjuk. Först blev jag besviken, så trist när jag gladde mig så. Å andra sidan skulle de försöka hitta en annan helg, kanske redan om ett par veckor.
När jag dessutom tänkte efter ett steg till så blev jag nästan lättad att jag inte skulle iväg lördag-söndag. Det ger mig nämligen två dagar extra att skriva på ett litet skolarbete som annars skulle stressat sönder mig idag. Nu kan jag skriva idag och resten av helgen om så behövs. Det gäller att tänka positivt! ;)

En liten grej till bara! Jag har fått sommarjobb! :) Jag ska gå bredvid på nya jobbet redan nästa vecka och börja som timvikarie innan sommaren. Gutt med extra pengar, ska bli så kul att börja jobba lite! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

så bra att kunna uppdatera sig om vad som händer hos dig här på bloggen. Så kursen blev inställd, så kan det gå. Då kanske vi har tid att hitta på nåt i helgen? Grattis till jobbet!!! KRAM!

Carina sa...

Grattis till jobbet!
Vart ska du jobba, förresten? :-)

fridakarolina sa...

Jag ska jobba som boendestödjare åt människor med psykiska funktionshinder. Tänk hemtjänst fast en annan målgrupp. :)

Carina sa...

Låter intressant, jag tror att det är ett jobb som passar dig perfekt. Ser fram emot att läsa mer om det och hur det går för dig!