tisdag, september 14, 2010

August den 14 september 2010. Fem månader och två veckor.

Namn: August Herman Olle Strömberg
Födelsedatum: 2010-03-30
Ålder: Fem månader och två veckor
Födelsevikt: 4395 gram
Vikt nu: 9190 gram (den 7/9)
Födelselängd: 53 cm
Längd nu: 72 cm (7/9)
Huvudomfång födelse: 38 cm
Huvud nu: 48 cm
Storlek på kläder: 74 cl, har börjat med 80 cl också.
Bröst eller flaska: Ammar. Smakportioner vanlig mat.
Hårfärg: Ljusrött.
Ögonfärg: Mörkt gråblå.


Idag:
Hemmadag med August, inget inbokat, skönt! Jag hann vika lite tvätt och August hjälpte till med lite underhållning under tiden.

Igår:
Också hemmadag, skulle egentligen varit på föräldragrupp men jag kände mig förkyld, täppt i näsan och ont i skallen. August har också varit krasslig och var snuvig fortfarande så det blev mysdag hemma. Jag hann baka en sockerkaka med kaneläpplen, mums!

I fredags:
Kräftskiva i Kalmar med M:s jobb. Jag åt inte några kräftor men desto mer av vår medhavda västerbottenpaj. Rostbiff och potatissallad var inte heller fel.

För en vecka sedan:
Förra tisdagen var vi hos barnhälsovården och August fick sin andra omgång vaccineringssprutor. Sjuksköterskan och doktorn tryckte in varsin spruta i Augusts lår samtidigt, så gjorde de förra gången också och August fixade detta hur bra som helst. Precis som förra gången hulkade han bara till en gång, sedan verkade det inte bekomma honom längre. På kvällen fick han dock en febersläng och det övergick sedan till en lite seg förkylning som hängt med sedan dess.

För två veckor sedan:
Förberedde vi oss på att åka iväg på minisemester till västkusten. På torsdagen den veckan åkte August och jag tåg själva till Kinna, till J, C och deras lilla A. Det var första gången August åkte tåg och det gick kanonbra, han verkar gilla att vara på resande fot! Torsdagen och fredagen tillbringade J, jag och barnen mest på stan i Kinna, alltid trevligt med lite shopping. Först på fredagkvällen dök M & J upp och vi käkade tacos hos J, C och A. På lördagen bar det av till Göteborg och Liseberg och där mötte C, M och H upp. Vi följde med hem till dem och stannade till söndagen då vi åkte hem, trötta men nöjda med vår minisemester! : )

För tre veckor sedan:
Käkade jag och August lunch ihop med I i Nybban, sedan blev det en tur till biblan där jag passade på att läsa inredningstidningar. Älskar verkligen att läsa tidningar, det är som godis för mig, haha…

För fyra veckor sedan:
Fyllde en av mina brorsor år. På fredagen den veckan (för övrigt bästaste J:s födelsedag, förlåt att jag glömde den) firade vi brorsan lite och då fick han en tavla som jag målat för många år sedan. Den tavlan har hängt hemma hos mamma sedan jag målade den och jag visste att min bror gillade den. Så därför får den hänga hos honom nu istället, jag har redan massor av tavlor på väggarna och fler lär det väl bli… Brorsan bjöd på hemlagad sushi, såå gott!

Nähä, nu orkar jag inte mer uppdatering för ikväll, sov gott mina vänner. : )

Inga kommentarer: