lördag, juli 24, 2010

August 16 veckor och fyra dagar

Det händer grejer hela tiden med August men jag hinner knappt skriva ner vad som händer förrän det ändrar sig igen.
I förra inlägget skrev jag till exempel att han bajsar var fjärde dag, jag tror det ändrade sig samma dag som jag skrev inlägget. Från var fjärde dag till mer än fyra-fem gånger per dag, så höll det på en och halv vecka ca och nu är det tillbaka på mer hanterbara en gång om dagen i snitt. Hm, man kan ju fråga sig hur intressant det är med bäbisens bajsvanor egentligen, men det här fungerar ju inte bara som blogg utan också som dokumentation för min/vår egen skull om Augusts "rutiner" såhär långt. Måste försvara bajspratet lite... ;-)

August blev 16 veckor i tisdags och han blir fyra månader den 30 juli, nästa fredag. Det känns som om han är mitt uppe i ett s.k. utvecklingssprång, allt enligt Växa och upptäcka världen. Vill man kan man läsa mer om just detta språnget (v.14-v.19) här.

Det stämmer iaf att August är mer känslig och lite gnälligare än vanligt just nu, men det händer som sagt massor i hans utveckling så det är väl inte så konstigt. Idag har det regnat och August och jag har hängt inomhus hela dagen, ganska mysigt även om det ibland är jobbigt när han inte kan vara utan mig minsta lilla vaken stund. Nu när hans pappa är hemma kan jag ta en stund framför datorn och blogga lite, phu!

Själv har jag nog också haft en jobbigare period efter Augusts dop, vilket visserligen var väldigt fint, om än väldigt varmt. Jag tror att sorgearbetet kom ifatt mig lite igen när jag inte hade dopet kvar att fixa och planera inför, det var som om luften gick ur mig och all ledsenhet som bunkrats upp och gömts undan plötsligt vällde fram igen. Nu har jag tagit tag i det hela och skaffat mig en samtalskontakt och det är nog nödvändigt efter allt som hänt. Hoppas att det ger något i längden, tror nog att det kommer att göra det. Positivt just nu är att M äntligen påbörjat sin semester, fyra veckor ligger framför oss och det känns superskönt att vara två vuxna hemma igen. (Ville egentligen lägga upp fler bilder men blogger verkar vägra detta ikväll...)

Inga kommentarer: