lördag, juni 12, 2010

nya tider...

...ny bloggdesign?

Passade på att härmas när jag hur fint Fridus gjort på sin blogg. Har alltid gillat att leka med färg och form men det har varit dåligt på den fronten senaste tiden. I vintras målade jag fortfarande lite med oljefärger ibland men efter jul har det varit ganska fullt upp med annat. Har en plan att måla eller teckna ett par små bilder att hänga ovanför Augusts säng, har redan köpt färgglada fina ramar på Ikea men har inte fått tummen ur att sätt igång med skapandet ännu. Trodde först att jag skulle hinna det innan han föddes, och nu är han över två månader redan.

För övrigt har veckorna sprungit iväg fort, fort och jag har som vanligt hunnit med mindre än jag tänkt här hemma. Däremot har jag hunnit vara ganska social för att vara jag, har träffat både nya och gamla vänner senaste veckan och det har varit både roligt och nyttigt. August hänger med på det mesta och verkar ganska nöjd med tillvaron, bara han får mat när han säger till. Han har fått en babysitter som han gillar att sitta i, det är iallafall roligare än att ligga på ryggen och glo. ;-)

Kom på att jag visst hunnit med lite mellan varven ändå, dopet är nu under full planering, inbjudningarna är scrappade (mycket enkel design) och postade. Tror att det kommer att bli fint med dopet utomhus, passar bra på sommaren. Ska också bli roligt att samla familjen vid ett positivt tillfälle som motvikt till alla sorgligheter tidigare i år.
Jag sörjer fortfarande mamma rätt intensivt, får gråtattacker oftare nu än precis när hon hade lämnat, tror att det är mer påtagligt nu. Att det faktiskt har börjat sjunka in att vi aldrig får träffas mer. Det är så definitivt när olika besked kommer, att det ena efter det andra i praktisk väg blivit klart. Plötsligt har de synliga spåren efter en människas liv sakta men säkert suddats ut, men i våra hjärtan lever hon förstås alltid kvar.

1 kommentar:

Emma sa...

vilka fina bilder av fina små och mindre små människor!