lördag, maj 16, 2009

uppdatering av förra årets utmaning

Gjorde den här utmaningen förra året, passar på att uppdatera den igen, nu när jag har onödigt mycket tid. Eller har jag det egentligen, det är nog bara jag som struntar i alla hushålleliga göromål, som vanligt...

För 15 år sedan (1994):
Fyllde jag 15 år.
Var jag på mitt första riksläger med Vi Unga, i Falsterbo.
Träffade jag M första gången.


För 10 år sedan (1999):
Fyllde jag 20 år.
Drabbades jag och min familj av ett trauma.
Slutade jag på Ölands folkhögskola och flyttade till Norrtälje med bästa kompis JJ.


För 5 år sedan (2004):
Hade M & jag varit tillsammans i ett år.
Fick jag min lägenhet på Dr Sandbergsgata i Nybban, mars -04.
Läste jag andra året i Växjö.


För 3 år sedan (2006):
Jobbade jag som boendestödjare i socialpsykiatrin.
Hälsade jag på Jenny i Kinna.
Klippte jag av håret kort.


För 1 år sedan (2008):
Hade jag nästan jobbat mitt första år i Emmaboda.
Hade jag kalas i Svalehult med familjen.
Deltog jag i ledarprogrammet första gången, på Öland.


För 3 månader sedan (februari 2009):
Begravdes min pappa.
Gick jag en studiecirkel i oljemålning.
Rensade vi ur pappas hus.


Igår (15 maj 2009):
Fick jag mycket goda nyheter.
Lagade M & jag tacos på kvällen.
Var jag hemma och var förkyld.


Idag (16 maj 2009):
Är jag fortfarande förkyld.
Har jag en slapp dag hemma.
Har jag mejlat till en god vän från förr, kram till dig JJ.


I morgon (17 maj 2009):
Ska jag förhoppningsvis vara frisk nog att hälsa på en viss bäbis.
Ska M & jag ev. plantera våra vinbärsbuskar, innan de dör av tristess i sina krukor…
Vill jag gå ut och gå en runda.


Om 1 år (maj 2010):
Har jag varit 30 i ett helt år…
Mår jag bättre än på länge.
Målar jag flera dagar i veckan. :)

Inga kommentarer: