fredag, maj 29, 2009

fredagstrött

Mm, jag är trött ikväll. Välförtjänt trött efter en okej jobbvecka. Nu har nedräkningen inför semestern börjat på riktigt, bara tre veckor kvar!!! :-)
Tänk, om tre veckor är det midsommar, kan det vara möjligt? Nypotäter, matjesill, gräddfil med gräslök och lite smält smör på potatisen förstås. Jordgubbstårta till efterrätt och jag är nöjd med livet. Veckan har kantats av goda nyheter och jag nog rätt nöjd med livet redan nu, när jag tänker efter.

Förra helgen var vi på ett underbart fint bröllop med en av de roligaste bröllopsfester jag varit med om! Tack snälla J & M för att jag fick vara med och fira med er!

Helgen som inleds ikväll innebär Mors dag-firande på söndag, för övrigt ska jag bara ta det lugnt och dona med tvätt och städning hemma, hilarious eller hur? ;-)
Nästa helg ska vi åka till Ulricehamn med den lilla hästgalningen i huset, hon ska få släppa loss sin hästiver på det första riktiga ridlägret någonsin.
Fatta vilken lycka sånt måste vara? Ungefär som om jag skulle få åka på ett shoppa-ihjäl-dig-läger och handla med obegränsad kredit i tre dagar och dessutom få behålla allt efteråt...? Nä, förresten, det var ingen bra liknelse men ibland skriker det ju i köptarmen, speciellt den här månaden när jag verkligen behöver snåla lite.

1 kommentar:

Frida sa...

Åh jag skulle allt vilja följa med på det där shoppinglägret! Ridlägret hoppar jag över ;-)