onsdag, mars 11, 2009

utmaning

Snodde en utmaning från fröken Gruvhagen. Alla som vill kan känna sig utmanade, orkar inte lista fem personer såhär sent...

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika).

1. Vad heter du? Karolina
2. Ett ord på fyra bokstäver: Kalv
3. Flicknamn: Kristina
4. Pojknamn: Kalle
5. Yrke: Korvgubbe
6. Färg: Kolsvart
7. Klädesplagg: Kravatt
8. Mat: Kött
9. Sak i badrummet: Kran
10. Plats/stad: Kristianopel (mitt smultronställe)
11. En orsak att vara sen: Katterna
12. Något man skriker: KAOS!
13. Film: Käre John (hm, varför kan jag inte komma på någon mer modernare film?)
14. Något man dricker: Kaffe
15. Band: KENT
16. Djur: Känguru
17. Gatunamn: Kalmarvägen (nja, ingen gata kanske)
18. Bil: Kia (Magnus hjälpte mig med detta...och han fick komma på något i badrummet också)
19. Sång: Klas-Göran (ni vet, Lillbabs sjöng den...)
20. Känd person: Kahlo, Frieda (min favoritkonstnär)

1 kommentar:

Anonym sa...

Korvgubbe! du är helt klart på ett härligt humör :-)
kan inte sluta le när jag i mitt sinne tänker på detta ordval :-P

tack för ditt inlägg btw,
hoppas du återförenades med någon bortglömd låt :-)

kram!