måndag, mars 30, 2009

sjukt, högt och lågt

Jo, en förkylning har slagit klorna i mig igen, framförallt i min stackars näsa, avskyr att vara så himla täppt. Om jag är korkad i vanliga fall så är jag igenkorkad nu, kan man säga.

Har lyssnat en del på Spotify idag, finns en hel del godbitar att plocka ner på spellistor där. Ikväll har jag njutit av Tomas Andersson Wijs vackra texter, vackra låtar helt enkelt. För mig är texten i en låt viktig, att den betyder något. Vad sägs till exempel om de här raderna ur "En hel värld inom mig" av TAW:

"Alla historier börjar nånstans
Alla bäckar har ett språng
Och vem kan säga att han är helt fri
Från det som hänt en gång

Jag bär en hel värld inom mig
Jag bär en hel värld inom mig

Det är en tid när allt är så nytt att till och med betongen är vacker
Jag står högst upp på ett berg
Och ser punkthusen sträcka sig emot Guds finger
Och det är vi som ska bo där som ska skriva den nya historien
Men ingen säger någonting
Om vad den skulle kunna handla om
Och om varför man lever

Och jag bär den inom mig
Jag bär en hel värld inom mig"

Avslutningsvis, en kul grej från Tuben, det här var bara för roligt enligt mig...

Inga kommentarer: