tisdag, juli 08, 2008

semesterblandning

Ojoj, nu har dagarna verkligen sprungit iväg. Jag spurtar nu på sista semesterveckan, har dock en vecka sparad till slutet av sommaren, känns skönt att veta. Tänkte nu bjuda på lite spridda bilder från de senaste veckorna. Håll till godo, för här kommer:

Karina hade ett supermysigt trettioårskalas häromhelgen, smaskig buffé och goda vänner gjorde det ännu mysigare!
Tre pinglor i sina bästa år: Här lekte jag lite med svartvitt och "suddade" bilden lite mjukt, två riktiga godingar, H & J:

Grillkväll i Svalehult förra måndagen, den 30:e juni. Jag lyckades inte få med så många vuxna personer på kort här heller men visst är de här smågrabbarna mysiga.
Det går lika bra att leka med gräsklipparen... ...som med Barbievagnar och dockplock... ...allra bäst gillade dock Hannes att flyga den radiostyrda helikoptern, han lyckades bättre med styrningen än M gjort, hehe.

Och sist men inte minst har M och jag varit på semestertripp till Helsingör, stannade längs vägen i Sölvesborg för en natt i campingstuga. Stugan hette Staren enligt en liten namnskylt på väggen men någon (M) hade för sig att vi bodde i Sparven istället. :)
Mm, gott med frukostmacka och kaffe i en äkta Vi Unga-kåsa. Hm, om det bara inte vore för att jag alltid blundar på alla kort. Här promenixar M bland rosorna på Sofiero, rhododendron blommar tyvärr inte nu men rosorna och många andra blommor var fortfarande vackra att titta på. Slutligen en bild från hemfärdens stopp vid bilkyrkogården i Ryd, märklig och vacker plats, inte bara för den bilintresserade...

1 kommentar:

Karin Helmersson sa...

Åh vilket fint svartvitt kort, hur gör man för att få det sådant? (Inte bara för att H finns med som jag undrar) :)