måndag, juni 02, 2008

blomster

Ikväll har jag varit på sommarfest med J:s klass, det närmaste skolavslutning jag kommer i år. Barnen hade blommiga kläder och sjöng sånger, vi gick tipspromenad och fikade. Jag kände mig helt ledig och var i nuet. Sådant är skönt när det funkar.

Ikväll har jag fotat lite av trädgårdens blommor, tänkte dela med mig av dem här:
Det har flyttat in två prinsessor i stenmuren... En cerise prinsessa...
...och en ljusrosa:
Taklöken är också vacker: På vår kökstrapp står ett bord fyllt av blommor, nu ståtar vi även med J:s egenodlade krasse, lägg också märke till den handmålade krukan, så fin!
Avslutar med en somrig bild på en av amplarna, den här blomman är så fantastiskt trasslig och vacker!

4 kommentarer:

Eva sa...

Vackra blommor och Bilder!!
Lotten har bestämt att fridakarolina vinner en Pro marker penna! Grattis till dig! meadow green kommer på posten! :)

http://hobbyochhantverk.blogspot.com/2008/05/pro-marker-pennorna.html

Anonym sa...

Härligt med blommor. De är söta som växer på din stenmur!
Kram,
mamma

Frida sa...

Ljuvliga blommor!

Karin Helmersson sa...

Åh vilka vackra blommor! Ni verkar ha en härlig trädgård.