torsdag, januari 04, 2007

bilder från nyårsafton

Lite bilder från vår lilla men naggande goda nyårsfest! Jag lyckades dock inte ta några vettiga kort på våra gäster och inte heller blev det några bilder av mig och M, åtminstone inte några som jag vill visa här, haha... Vi hade två underbara gäster, F & N, tack för en kul nyårskväll! Jag & M fixade trerättersmiddag, till förrätt hade vi snittar, smördegsrullar med fyllning och laxsnittar. Huvudrätten gjorde M, en gottig kycklinggryta med hasselbackspotatis och sallad till. Efterrätten bestod av min lingon -och pepparkaksmarängtårta, en smarrig efterrätt i mitt tycke! Innan festen lade jag ner lite energi på att duka riktigt tjusigt, blev lite gammalt och lite nytt till dukningen. M:s farmors finservis åkte fram på bordet i sällskap med hans fina vinglas, jag hade varit på IKEA och shoppat tyg till dukar och även köpt blommor samt gjort smycken till glasen. Kändes som det blev en lyckad blandning.
Jag är förtjust i rosa liljor...
Här kan man till och med se snittarna... Efterrätten!

3 kommentarer:

Carina sa...

Oj, vilken fest! Vad fint ni hade gjort det!

Frida sa...

Jajemän jag som var där kan intyga att det var lika fint i verkligheten. Dessutom var maten god och sällskapet trevligt!

Anonym sa...

nämenherregudsåfint! hur kan jag ha missat de här bilderna?! så går det när man har alla i reader antar jag...vilken smarrig efterrätt det verkade vara! jag bantar och dreglar efter sötsaker...