tisdag, december 06, 2011

orka blogga

Ska man orka blogga månntro? Bara några rader, en liten uppdatering. Snart är detta året slut, ännu ett år till ända, att lägga på hög ovanpå de andra? Blev det som jag hoppades och önskade, ett lugnare år, utan tunga besked och mer tid för min lilla egna familj och utrymme för kreativiteten?
Jodå, det kan man nog säga, fast det var nästan lugnare när jag jobbade och M var hemma på heltid fram till september. Så snart dagis började kom jag/vi in i ett annat tempo och dagarna fick en annan rytm. Samtidigt har de lediga onsdagarna med August varit fantastiskt sköna att luta sig emot, ska njuta extra mycket nu så länge de varar. Till våren blir det nog varannan onsdag ledig för mig med August, förhoppningsvis funkar det att M är hemma varannan onsdag också.

Jag har lämnat in sista uppgiften för höstterminens kurs, hoppas jag blir godkänd på denna. Till våren stundar förhoppningsvis nya studier, om jag bara kommer in. Det vet jag nog snart, vi är ju inne i december nu… Om allt går som det ska kommer jag att plugga Digital illustration i Växjö, på Linnéuniversitetet. Det kreativa inslaget i tillvaron är så viktigt för mig, längtar redan efter denna nya kurs.

Fast det ÄR skönt att vara lite julledig nu också, utan inlämningsuppgifter att tänka på. Att bara njuta av familjen och att snart få julmysa tillsammans under ett par lediga dagar. Det går fort nu, ta vara på varandra och dessa sista dagar av 2011.
Tänd många ljus, (ni som kan, som inte har en 20-månaders knolltott som klättrar på allt), och ät en extra lussebulle. De är som godast nu! Och glöggen, jag älskar Blossa lättglögg, varmt och gott på kvällen. ;-) Jo, det finns en del att njuta av.

Inga kommentarer: