lördag, januari 05, 2008

gott nytt 2008

Blev lite inspirerad att blogga när jag såg att Carina T hade gjort en sammanställning av sitt 2007 samt förväntningar på 2008.

Mitt 2007 har varit ett oerhört händelserikt år, vet knappt i vilken ände jag ska börja sammanfatta.

Våren 2007 präglades av ett intensivt jobbsökande och tragglande med en synnerligen seg uppsats. Mina socionomstudier avslutades i juni 2007, ett par dagar senare började jag mitt första socionomjobb som biståndshandläggare i Karlskrona. Sommaren var verkligen underbar, trots att jag veckopendlade och levde utan både tv och dator så hade jag en fantastisk sommar.

Sommaren gick snabbt och i slutet av augusti inträffade nästa stora händelse, M och jag flyttade äntligen ihop efter fyra år tillsammans. Efter bara två veckor lyckades jag få mitt nuvarande jobb, ett jobb som har påverkat mig jättestarkt. Jag har lärt mig otroligt mycket, inte minst om mig själv och jag hoppas att 2008 också kommer att bli ett lärorikt år.

Fast jag hoppas också att 2008 kan få vara ett lite lugnare år, ett år där jag hinner landa lite mer både på hemmaplan och på jobbet. Ett år där jag kan få njuta lite mer och inte känna så stora prestationskrav, varken inre eller yttre.

Jag längtar och ser framemot våren nu, jag tror inte att den är särskilt långt borta, månaderna har som sagt en förmåga att svischa förbi i mitt liv just nu. Jag längtar efter våren för då ska jag börja njuta på riktigt av att bo i hus och ha en trädgård, jag vill plantera blommor och hänga upp amplar, skaffa utemöbler och rensa ogräs. Jo, jag längtar till och med efter det, haha!
Gott nytt år alla bloggläsare!

3 kommentarer:

Emma sa...

Du har verkligen haft ett händelserikt år! Och jag längtar faktiskt oxå efter att rensa ogräs men ändå mer efter dom där långa försommarkvällarna när man bara inte vill gå in!

Carina sa...

Kul att jag inspirerade dig, det är roligt att läsa dina funderingar kring 2007 och 2008. Lycka till med dina föresatser! :-)

Frida sa...

Här är en till som längtar efter en trädgård att påta i. Imorgon är det dags för ännu en husvisning.